Uit-jeTent trekt veel bekijks

Persbericht geplaatst door BodeMedia op 11-06-2012
Uit-jeTent trekt veel bekijks

NOORDOOSTPOLDER - Uit-jeTent heeft het afgelopen weekend twee keer zoveel bezoekers gehad als vorig jaar. Dat zorgde er mede voor dat de 92 activiteiten die het evenement rijk was, druk werden bezocht. ‘Ook veel polderbewoners trokken erop uit’, vertelt Anita Haverkamp van Uit-jeTent.

Vooral de boottochten en vaarexcursies door de poldernatuur waren populair. ‘Maar ook het paintballen en voor de aquabubbles van de Strandhove stonden de mensen zelfs in de rij. Viva Lavandula kreeg ook veel meer bezoekers dan verwacht’, zegt Haverkamp.

De Poldertoren was ook een trekker en werd veel beklommen. Schokland had enorm veel bezoekers en er kwamen flink wat mensen af op het Proef de Polderplein, dat zondag als afsluiter werd gehouden op het zonovergoten Cultuurplein in Emmeloord. De fiets- en wandelroutes werden door het grauwe, winderige weer zaterdag wat minder bezocht.

Haverkamp: ‘Het amusementsprogramma dat we dit jaar groter hadden opgezet, was een succes.’ De speciale Uit-jeTentarrangementen Kantje Boord -varen met muziek, poëzie en kunst- en De Groente uit Kraggenburg -bij het beroemde designersduo Makking & Bey met eten en theater- waren propvol.

‘En de optredens van koren en bandjes op de kampeerterreinen werden erg gewaardeerd.' Bovendien was de sfeer op de kampeerterreinen volgens de organisatie van Uit-jeTent heel goed. De bestaande campings werden beter bezocht dan vorig jaar, daar kwamen vooral veel mensen van buiten de polder.

‘Bij fruitbedrijf Verhage in Luttelgeest en in het Voorsterbos was het tot in de late uurtjes gezellig met een barbecue en kampvuur. De wedstrijd van het Nederlands elftal werd in het Voorsterbos zelfs bekeken met een beamer op een camper.’

Al met al kijkt de organisatie tevreden terug op het afgelopen weekend. ‘Er is heel veel te doen in de Noordoostpolder en dat hebben we kunnen laten zien. Hopelijk komen de mensen die van buiten de polder kwamen, weer terug om nieuwe dingen te ontdekken.'