Uniek kamperen en recreëren in de Noordoostpolder Uit-jeTent 2012 in de startblokken

Persbericht geplaatst door UitjeTentWeekendNoordoostpolder op 20-03-2012

NOORDOOSTPOLDER - De Noordoostpolder maakt zich op voor de tweede editie van Uit-jeTent. Van 8 tot en met 10 juni zet de polder haar deuren wagenwijd open voor gasten die komen kamperen en recreëren op unieke plekken. Bijvoorbeeld in de achtertuin van een Unesco werelderfgoed of diep in een bos op de bodem van de zee.

Net als vorig jaar kan er voordelig gekampeerd worden op unieke, eenmalige campings. Bijvoorbeeld bij Werelderfgoed Schokland, de oude haven van Kuinre of in het beroemde Waterloopbos. Enkele polderboeren hebben hun erven ook opengesteld voor kampeerders. Tijdens Uit-jeTent kan er bijvoorbeeld knus gekampeerd worden tussen de fruitbomen in een boomgaard of bij een wijnboer.
Daarnaast zijn de bestaande campings tijdens Uit-jeTent natuurlijk open en gasten kunnen ook overnachten in de diverse accommodaties die de Noordoostpolder rijk is.
Maar Uit-jeTent draait niet alleen om kamperen en overnachten. De organisatie lokt bezoekers letterlijk uit de tent om de Noordoostpolder te beleven op het gebied van kunst, cultuur, theater, muziek, sport en spel en een smakelijk preuvenement. Er zijn ook fiets-, wandel- en skeelerroutes langs polderslootjes, akkers, dijken en bos. Dus ook dagbezoekers zijn van harte uitgenodigd om dit gastvrije spektakel te beleven.
Inmiddels hebben de eerste vierhonderd mensen al geboekt voor slechts 5 of 10 euro per plaats per nacht. De eerste vier kampeerterreinen zitten vol, dus wees er snel bij. Voordelig reserveren kan via www.uit-jetent.nl.
Op deze website kun je ook terecht voor een impressie van vorig jaar en alle actuele informatie over de activiteiten.

Vorig jaar werd Uit-jeTent voor het eerst gehouden. Honderden mensen kwamen naar de polder om te kamperen of mee te doen aan de vele activiteiten die tijdens dit weekeinde werden gehouden.

Het evenement bracht en brengt bedrijfsleven, de toeristische sector, vrijwilligers en natuurorganisaties op een bijzondere manier samen. Mede daarom won Uit-jeTent begin dit jaar de Flevius Award, een prijs voor de toeristische sector in Flevoland. 'Het idee achter het evenement is sterk, grappig, gezellig en sexy’, zei de jury verder.

Kijk voor een impressie van Uit-jeTent eens op: www.uit-jetent.nl/impressie-uitjetent-2011

Foto’s voor publicatie zijn te downloaden via: http://www.uit-jetent.nl/album/3/

Het persbericht staat ook online: http://www.uit-jetent.nl/nieuws/uniek-kamperen-en-recreren-in-noordoostpolder/

Voor meer informatie:

Anita Haverkamp-Boes, info@uit-jetent.nl