Urban chic nieuwe stijl

Persbericht geplaatst door Badendesign.nl op 18-08-2011
Urban chic nieuwe stijl

Succesvolle collectie Axor Citterio M biedt nu ook kranen met stervormige gree

Axor Citterio M staat voor Milaan, metropool, modern. Een slanke, tijdloze badkamercollectie, ontworpen door de gerenommeerde Italiaanse architect en designer Antonio Citterio. Zijn precieze hand is onmiskenbaar: een tot in het kleinste detail verfijnde en doordachte vormgeving, waarbij de zachte rondingen en rechte vlakken harmonieus met elkaar verbonden zijn. Dit herkenbare design is duidelijk terug te zien in de nieuwe kranen die aan de collectie worden toegevoegd. De drie nieuwe 3-gats-wastafelmengkranen, twee 4-gats badrandmengkranen en een stopkraan, zijn allemaal perfect combineerbaar met de bestaande producten uit de collectie.

De nieuwe stervormige grepen zorgen voor een aantrekkelijk optisch accent. Met de kenmerkende vormen zet Antonio Citterio het elegante, eigenzinnige lijnenspel van de Axor Citterio M collectie voort. De stergreep overtuigt echter niet alleen optisch, hij kan dankzij zijn typische geometrie ook altijd eenvoudig worden bediend en voelt prettig in de hand.

De wanduitvoeringen van de wastafelmengkraan zijn verkrijgbaar in twee verschillende lengtes van de uitloop: 166 mm of 226 mm. Tevens kan worden gekozen voor een uitvoering met sierplaat of rozetten; zo is er altijd een wastafelmengkraan die bij de badkamersfeer past. Dankzij de EcoSmart technologie wordt de waterdoorstroom van de Axor Citterio M kranen begrensd op maximaal 5,7 liter water per minuut. Hierdoor wordt niet alleen water, maar ook energie bespaard.

Over Axor
Axor, het designermerk van Hansgrohe AG, geldt als begrip voor de hoogste kwaliteit en perfect, innovatief design in de exclusieve badkamer. Met een veelvoud aan onafhankelijke, omvangrijke collecties, die Axor in samenwerking met internationaal gerenommeerde architecten en designers zoals Philippe Starck, Antonio Citterio, Jean-Marie Massaud, Patricia Urquiola, Ronan en Erwan Bouroullec en Phoenix Design ontwikkelt, biedt het designermerk een brede vormgevingsruimte voor onderscheidende, individuele badkameroplossingen en ruimtevisies. Axor collecties zijn te vinden in Burj Khalifa en de Yoo appartementen in Manhattan, de Bulgari Hotels in Milaan en Bali, het cruiseschip “Queen Mary II”, de Lufthansa First Class Lounge in Frankfurt en het Mandarin Oriental Hotel in Barcelona. Brandmanager is Philippe Grohe (43), kleinzoon van oprichter Hans Grohe.

Meestgebruikte trefwoorden
van Badendesign.nl: