Vakbondsbetoging verstoort openbaar vervoer in België

Persbericht geplaatst door Annverplancke23 op 21-02-2013

Vandaag vindt in Brussel een nationale betoging plaats van drie vakbonden tegen de bevriezing van de lonen, dit meldt de Belgische krant De Standaard.

Volgens de Vlaamse vervoermaatschappij De Lijn wordt ongeveer twee derde van de ritten uitgevoerd. In Antwerpen is er grote hinder: zeven op de tien bussen zijn uitgereden en het tramaanbod is ernstig verstoord. Als U zich vandaag in of naar België moet verplaatsen, dan kunt U de details over de hinder per lijn vinden op de website van De Lijn.

Terwijl geschat wordt dat in West-Vlaanderen 70% van de ritten uitgevoerd worden, is dat in Brussel voor bepaalde lijnen maar een 40%.
Ongeveer de helft van de metrostellen van de MIVB rijdt en 10 op de 18 tramlijnen van Brussel rijden op 80% van hun normale frequentie.

De treinreizigers zullen minder last hebben van de staking. De Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen (NMBS) heeft zelfs een tiental extra treinen ingelegd omdat de manifestanten zich naar Brussel zouden kunnen verplaatsen.

Als U voor de zekerheid het openbaar vervoer in België wilt vermijden, dan is er altijd de mogelijkheid van carpooling of een auto huren.

Meestgebruikte trefwoorden
van Annverplancke23: