Vakcertificaat voor glaszetters

Persbericht geplaatst door HenkHoekstra op 26-09-2012
Vakcertificaat voor glaszetters

De Glas Branche Organisatie, de werkgeversvereniging voor werkgevers die actief zijn in de vlakglasbranche, heeft het GBO-vakcertificaat geïntroduceerd. Alle bij de GBO aangesloten bedrijven, moet eind dit jaar dat certificaat hebben gehaald.

Controle op kwaliteit

De GBO certificering zorgt ervoor dat de kwaliteit van het werk van de glaszetter en/of de glasmonteur gewaarborgd is. Zij zijn op de hoogte van de nieuwste voorschriften en technieken en vergroten daarmee hun vakbekwaamheid. Bedrijven die met GBO-gecertificeerde vakmensen werken, zijn te herkennen aan het GBO Vakcertificaat-logo. De opleidingen en cursussen worden verzorgd door het Kenniscentrum Glas.

Een must voor iedere glashandel

De Kralingsche Glashandel bv uit Rotterdam is onlangs als eerste gecertificeerd. Pieter Slot, directeur van de glashandel, was aanvankelijk wat sceptisch over het cursusprogramma. Want wat kan je een ervaren glaszetter nog leren? Maar na de eerste cursussen verdween de scepsis al snel. "Onze medewerkers vonden de cursussen interessant en leerzaam. Een must voor ieder bedrijf dat glas zet of monteert", zo stelt de Kralingsche Glashandel.