Veel belangstelling voor informatieavond De Nieuwe Biezenkam

Persbericht geplaatst door Woningstichting Leusden op 07-03-2011
Veel belangstelling voor informatieavond De Nieuwe Biezenkam

“Het is een ingrijpend project, maar ik ben ervan overtuigd dat het heel mooi wordt!” Met deze woorden opende wethouder Tijs Rolle de druk bezochte informatieavond over De Nieuwe Biezenkamp.

De Biezenkamp ondergaat de komende jaren een metamorfose. Tijdens de informatieavond op donderdag 3 maart werden de plannen uitgebreid gepresenteerd. Vooral de presentatie van stedenbouwkundige Frank de Brouwer over het inrichtingsplan leidde tot veel vragen en reacties uit de zaal en met name de verkeerssituatie rond ’t Ossensteegje vormde volop voer voor discussie. Suggesties uit de zaal werden genoteerd voor verdere planvorming en voor specifieke vragen konden de bezoekers na afloop van de presentatie terecht op de informatiemarkt. Hier brachten grote artist impressions van het toekomstige straatbeeld De Nieuwe Biezenkamp al tot leven.

Rondom het nieuwe winkelcentrum dat het hart vormt van De Nieuwe Biezenkamp verrijzen huur- en koopappartementen met de uitstraling van herenhuizen. Het eerste appartementengebouw, ook wel Blok C genoemd, wordt eind 2011 opgeleverd. Onder de bezoekers van de avond waren veel toekomstige huurders van deze appartementen. Zij konden met hun vragen terecht bij de aanwezige bij het project betrokken partijen. Ook was er veel belangstelling voor de ontwerpen van de overige appartementengebouwen en het Multifunctioneel Centrum, waarin ondermeer drie basisscholen komen. Na afloop van de avond was er voor iedereen een nieuwskrant. Deze wordt vanaf vandaag ook op diverse plaatsen in de wijk verspreid. En de vernieuwde website is live: www.denieuwebiezenkamp.nl.