VELUX Groep ontwikkelt profiel voor moderne stucafwerking

Persbericht geplaatst door VELUX Nederland B.V. op 06-11-2013
VELUX Groep ontwikkelt profiel voor moderne stucafwerking

PERSBERICHT

De Meern, 6 november 2013. Na het monteren van een VELUX dakraam vormt de aftimmering de finishing touch. Voor een moderne, strakke afwerking die perfect past bij de witte dakramen van de nieuwe generatie, introduceert de VELUX Groep nu een speciaal stud-profiel.

Om de nieuwe generatie VELUX dakramen ook op een modernere manier af te kunnen werken is de nieuwe kit voor interieurafwerking type LSG ontwikkeld. De innovatieve oplossing bestaat uit metalen stud-profielen die eenvoudig en op maat tegen de interieurzijde van het dakraam en het dakbeschot kunnen worden gemonteerd. De profielen bieden de ideale basis om het dakraam vervolgens af te werken met gipsplaten en strak af te stucen. Daarnaast zorgt deze interieurafwerking voor een horizontale afwerking aan de bovenzijde en een verticale afwerking aan de onderzijde, wat zorgt voor meer lichtinval en wat meer ruimte rondom het dakraam oplevert.

Renovatie en nieuwbouw
Het flexibele stalen frame is aan te passen op vrijwel iedere dakhelling en dakdikte en kan prima worden toegepast in zowel de nieuwbouw als bij renovaties. Als het dak tijdens een renovatie nageisoleerd wordt en vervolgens met gipsplaten wordt afgewerkt, dan zijn de metalen stud-profielen zeer geschikt om de gipsafwerking eenvoudig rond het dakraam te verwerken en naderhand te stucen. Vergeleken met een op maat gemaakte constructie bespaart de kit dus veel tijd.

Geen koudebruggen
Ook als er een houten interieurafwerking wordt gerealiseerd zijn de stud-profielen toepasbaar. Waar doorgaans een haakse afwerking tegen het VELUX dakraam wordt aangebracht, biedt deze manier van afwerken de mogelijkheid om de boven- en onderzijde eenvoudig horizontaal en verticaal af te werken. Hierbij blijft ook nog eens voldoende ruimte over om rondom het dakraam isolatiemateriaal aan te brengenen hiermee de totale isolatiewaarde van de dakramen naar een nog hoger niveau te brengen. Met de dampremmende folie die standaard wordt meegeleverd,kan bij goed geïsoleerde daken de doorbrokendakfolie rondom het dakraam weer eenvoudig worden hersteld.

-///-

Over de VELUX Groep
De VELUX Groep zorgt al 70 jaar voor een aangenamere leefomgeving onder het dak door deze te voorzien van daglicht en frisse lucht. Het VELUX productprogramma biedt daglichtoplossingen voor hellende en platte daken, zoals dakramen, daglichtsystemen, lichtkoepels en lichtstraten. Daarnaast bestaat het assortiment uit vele typen raamdecoratie, buitenzonweringen, rolluiken en op afstand bedienbare producten aangestuurd door zonne-energie.

De VELUX Groep investeert uitgebreid in producten en projecten die een bijdrage kunnen leveren aan het terugdringen van het energieverbruik in gebouwen. Met modelwoningen wordt aangetoond hoe gebouwen energieneutraal kunnen zijn met behoud van voldoende daglicht en een comfortabel binnenklimaat. Visionaire architectuur, maximale energie-efficiëntie en minimale CO2-uitstoot worden gecombineerd met maximale leefbaarheid én wooncomfort voor gebruikers. De VELUX Groep heeft productievestigingen in elf landen, verkoopmaatschappijen in bijna veertig landen en is één van de sterkste merken in de wereldwijde sector bouwmaterialen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, die bijna 10.000 werknemers heeft en onderdeel is van de VKR Holding A/S,een naamloze vennootschap volledig in handen van stichtingen en familie. Kijk voor meer informatie op www.velux.nl.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Claudia van Veenendaal | Manager PR

Tel: 030-6629679 | Mob: 06-27129935

claudia.vanveenendaal@velux.nl | www.velux.nl

VELUX Nederland B.V.

Molensteijn 2 | 3454 PT De Meern

Volg ons op twitter.com/velux_pr en facebook.com/velux.nl