VELUX introduceert dakraam met vierdubbel hoog isolerende glaselement

Persbericht geplaatst door VELUX Nederland B.V. op 24-04-2012
VELUX introduceert dakraam met vierdubbel hoog isolerende glaselement

De Meern, 24 april 2012. De laatste jaren heeft VELUX verschillende typen hoog isolerende glaselementen ontwikkeld om de thermische isolatie van dakramen te verbeteren. De nieuwste ontwikkeling is een grenenhouten VELUX dakraam voorzien van triplebeglazing en een toegevoegde voorzetruit. Dit dakraam heeft een zeerhoge isolatiewaarde en is ontwikkeld om te worden toegepast in energiezuinige woningen bijvoorbeeldin passiefhuis constructies. In combinatie met het nieuwe gootstuk voor verdiepte montagein een pannendak (type EDJ), is de U-waarde (warmtedoorgangcoëfficiënt) van het dakraam 0.61 w/m²k. De combinatie van vier lagen glas biedt behalve een forse thermische isolatie ook een zeer goede geluidsisolatie.

Anti-Dauw Coating
De beglazing wordt tevens uitgevoerd met een speciale Anti-Dauw Coatingaan de buitenzijde, want hoe beter een ruit isoleert, hoe groter de kans op condensvorming aan de buitenzijde. De nieuwe coating zorgt ervoor dat condens ’s ochtends en ’s avonds geen kans krijgt aan te slaan op de ruit. De coating zit op de triplebeglazing, maar moet bij dit type glaselement ook op de voorzetruit worden aangebracht. Op die manier is het uitzicht door het dakraam de hele dag door helder.

-///-

Over de VELUX Groep
De VELUX Groep zorgt al 70 jaar voor een aangenamere leefomgeving onder het dak door deze te voorzien van daglicht en frisse lucht. Het VELUX productprogramma biedt daglichtoplossingen voor hellende en platte daken, zoals dakramen, daglichtsystemen, lichtkoepels en lichtstraten. Daarnaast bestaat het assortiment uit vele typen raamdecoratie, buitenzonweringen, rolluiken, op afstand bedienbare producten aangestuurd door zonne-energie en zonnecollectoren.

De VELUX Groep investeert uitgebreid in producten en projecten die een bijdrage kunnen leveren aan het terugdringen van het energieverbruik in gebouwen. Met zes modelwoningen in het Model Home 2020 project wordt aangetoond hoe gebouwen energieneutraal kunnen zijn met behoud van voldoende daglicht en een comfortabel binnenklimaat. Visionaire architectuur, maximale energie-efficiëntie en minimale CO2-uitstoot worden gecombineerd met maximale leefbaarheid én comfort voor gebruikers. De VELUX Groep heeft productievestigingen in elf landen, verkoopmaatschappijen in bijna veertig landen en is één van de sterkste merken in de wereldwijde sector bouwmaterialen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, die bijna 10.000 werknemers heeft en onderdeel is van de VKR Holding A/S,een naamloze vennootschap volledig in handen van stichtingen en familie. Kijk voor meer informatie op www.velux.nl.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

VELUX Nederland B.V.

Molensteijn 2 | 3454 PT De Meern