VELUX Nederland geeft duurzame woning make-over weg

Persbericht geplaatst door VELUX Nederland B.V. op 16-01-2014
VELUX Nederland geeft duurzame woning make-over weg

De Meern, 16 januari 2014. Uit schattingen van kennisorganisatie Platform31 blijkt dat ongeveer 500.000 particuliere woningen matig onderhouden zijn. Het gaat dan onder andere om rotte kozijnen, scheurende muren en lekkende daken. Eenvoudige ingrepen kunnen een woning weer in goede staat herstellen, energie besparen en op termijn de woning beter verkoopbaar maken. De huidige economische situatie maakt het voor mensen echter moeilijker het onderhoud van hun woning aan te pakken. Daarom geeft VELUX Nederland dit voorjaar een woning make-over ter waarde van 25.000 euro cadeau.

Een slecht onderhouden woning geeft niet alleen een treurig aanzicht, maar heeft vaak ook een minder goed binnenklimaat en een hoger energieverbruik. Naast voor de hand liggende klusjes als schoonmaken, schilderen en kleine reparaties, kan ook het toevoegen van daglicht het wooncomfort verbeteren en de verkoopprijs van een woning verhogen.

Onderhoud verbetert wooncomfort
Het repareren en isoleren van daken en het plaatsen of vervangen van ramen bespaart energiekosten en verbetert het wooncomfort. Door bijvoorbeeld dakramen te plaatsen kan van een donkere rommelzolder een extra slaapkamer worden gemaakt. En door het plaatsen van lichtkoepels of een lichtstraat kan een donkere uitbouw worden omgetoverd tot een mooie speel- of loungehoek. Bewoners vergroten hiermee hun woonoppervlak en verbeteren hun wooncomfort. Daarnaast geeft het de woning een betere positie wanneer het tijd is om de woning te verkopen.

“We willen huizenbezitters inspireren en stimuleren om in hun woning te blijven investeren. Juist in deze economisch moeilijke tijden is het belangrijk je huis aan te pakken om comfortabeler te kunnen wonen en om energiekosten te besparen,” aldus Michel Kalis, commercieel directeur van VELUX Nederland.

Daglicht belangrijk voor gezondheid
Het toevoegen van meer daglicht aan een woning, zorgt ervoor dat mensen zich gezonder en fitter voelen. Daglicht is namelijk dynamisch licht en varieert in grootte, richting en samenstelling. “Daglicht zorgt ervoor dat het lichaam vitamines aanmaakt en hormonen aanstuurt die ons slaap- en waakritme regelen en is daarmee onmisbaar voor het functioneren van ons lichaam.Daarnaast bespaart voldoende daglicht overdag energie doordat het licht minder vroeg aan hoeft. En in de winter kan daglicht als warmtebron dienen. Door de warmte van de zon is minder energie nodig voor verwarming,” aldus Kalis.

Woning make-over
Eén woning wordt dit voorjaar door VELUX Nederland duurzaam verbouwd en voorzien van voldoende daglicht en ventilatiemogelijkheden met VELUX dakramen, lichtkoepels, raamdecoratie of rolluiken. Daarnaast krijgen demuren een nieuwe afwerking, worden vloeren vernieuwd en zorgt een stylist van vtwonen voor de finishing touch.Samen met Sanoma wordt deze winactie onder de aandacht gebracht. Mensen die met hun woning in aanmerking willen komen voor deze make-over ter waarde van 25.000 euro, kunnen zich tot 1 maart 2014 registreren via velux.nl/make-over of langlevejehuis.nl/veluxactie. De winnaar wordt op 3 maart 2014 bekendgemaakt.

Oer de VELUX Groep
De VELUX Groep zorgt al meer dan 70 jaar voor een aangenamere leefomgeving onder het dak door deze te voorzien van daglicht en frisse lucht. Het VELUX productprogramma biedt daglichtoplossingen voor hellende en platte daken, zoals dakramen, daglichtsystemen, lichtkoepels en modulaire lichtstraten. Daarnaast bestaat het assortiment uit vele typen raamdecoratie, zonweringen, rolluiken en op afstand bedienbare producten aangestuurd door zonne-energie. De VELUX Groep investeert uitgebreid in producten en projecten die een bijdrage kunnen leveren aan het terugdringen van het energieverbruik in gebouwen. Met modelwoningen wordt concreet aangetoond hoe gebouwen energieneutraal kunnen zijn met behoud van voldoende daglicht en een comfortabel binnenklimaat.

De VELUX Groep heeft productievestigingen in elf landen, verkoopmaatschappijen in bijna veertig landen en is één van de sterkste merken in de wereldwijde sector bouwmaterialen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, die bijna 10.000 werknemers heeft en onderdeel is van de VKR Holding A/S,een naamloze vennootschap volledig in handen van stichtingen en familie. Kijk voor meer informatie op www.velux.nl.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Claudia van Veenendaal | Manager PR
Tel: 030-6629679 | Mob: 06-27129935