VELUX Nederland wint innovatie award Saint-GobainBuilding Distribution the Netherlands

Persbericht geplaatst door VELUX Nederland B.V. op 17-04-2014

De Meern, 17 april 2014. Tijdens de tweede editie van de Leveranciersdag van Saint-Gobain Building Distribution the Netherlands ontving VELUX Nederland de innovatie award 2013 voor de nieuwe generatie VELUX dakramen. Gyproc Nederland werd uitgeroepen tot de winnaar van de Leveranciersprijs 2013 en VBI werd bekroond tot de Greenworks leverancier van het jaar 2013.

VELUX Nederland ontving de innovatie award voor de in 2013 geïntroduceerde nieuwe generatie dakramen. Bernard Wessel, directeur marketing en inkoop van Raab Karcher: “We hebben een aantal redenen gehad om VELUX Nederland te belonen met deze prijs. Als bedrijf heeft VELUX Maatschappelijk verantwoord ondernemen hoog in het vaandel staan. De producten die ze leveren hebben gedurende hun levensloop een positieve C02-footprint en zorgen daarnaast voor wooncomfort en energiebesparing. De vorig jaar geïntroduceerde nieuwe generatie dakramen past door hun standaard witte afwerking beter in moderne interieurs, maar zorgt door de betere isolatie en het groter glasoppervlak ook voor meer daglicht en meer wooncomfort en bespaart energie. De nationale VELUX marketingcampagne en de manier waarop ze onze vestigingen hebben ondersteund, zijn de pijlers onder het succes van deze introductie.”

Michel Kalis, commercieel directeur van VELUX Nederland nam de award in ontvangst: “We zijn erg blij met de waardering voor onze innovatie-inspanningen. In de afgelopen vijf jaar zijn de investeringen van de VELUX Groep in Research & Development met 50 procent toegenomen. De nieuwe generatie VELUX dakramen is hier één van de resultaten van. We zullen deze focus op innovatie de komende jaren zeker voortzetten. Daarnaast is één van onze speerpunten om ook in economisch mindere tijden eindgebruikers te stimuleren hun woningen duurzaam te verbouwen. Het is goed om te horen dat deze inspanningen door onze dealers gewaardeerd worden.”

Voor de leveranciersdag van Saint-Gobain Distribution in Hart van Holland in Nijkerk was een selecte groep topleveranciers uitgenodigd om te praten over de kritische succesfactoren om gezamenlijk in te spelen op de snel veranderende vraag van de markt. Het toevoegen van waarde was hierbij de rode draad.

Over VELUX Nederland
De VELUX Groep zorgt al meer dan 70 jaar voor een aangenamere leefomgeving onder het dak. Het productprogramma biedt daglichtoplossingen voor hellende en platte daken, zoals dakramen, daglichtsystemen, lichtkoepels en modulaire lichtstraten. Daarnaast bestaat het assortiment uit vele typen raamdecoratie, zonweringen, rolluiken en op afstand bedienbare producten aangestuurd door zonne-energie. Door te zorgen voor daglicht en frisse lucht kunnen deze producten tevens een bijdrage leveren aan het terugdringen van het energieverbruik in gebouwen. Met de bouw van modelwoningenheeft de VELUX Groep concreet aangetoond dat gebouwen energieneutraal kunnen zijn én een hoog wooncomfort en een goed binnenklimaat kunnen hebben, waarbij maximaal gebruik is gemaakt van de zon als duurzame energiebron.

De VELUX Groep heeft productievestigingen in elf landen, verkoopmaatschappijen in bijna veertig landen en is één van de sterkste merken in de wereldwijde sector bouwmaterialen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, die bijna 10.000 werknemers heeft en onderdeel is van de VKR Holding A/S,een naamloze vennootschap volledig in handen van stichtingen en familie. Meer informatie: www.velux.nl.

Fotobijschrift: vlnr: Mark Burger en Peter Janmaat van Gyproc Nederland, Michel Kalis van VELUX Nederland, Frans Jordans en Dennis Duffels van VBI.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Claudia van Veenendaal | Manager PR

Tel: 030-6629679 | Mob: 06-27129935