VELUX Solar dakraam nu ook beschikbaar in de nieuwe generatie

Persbericht geplaatst door VELUX Nederland B.V. op 10-07-2013
VELUX Solar dakraam nu ook beschikbaar in de nieuwe generatie

De Meern, 10 juli 2013. Het VELUX Solar dakraam is het ultieme alles in één dakraam. Het dakraam zorgt voor meer wooncomfort, omdat hij op afstand te bedienen is en automatisch sluit bij de eerste regendruppels en hij is energiezuinig doordat hij door zonne-energie wordt aangestuurd. Ook het VELUX Solar dakraam is nu beschikbaar in de witte uitvoering van de nieuwe generatie, waardoor het dakraam nog energie-efficiënter is en door de standaard witte afwerking nog beter past in het Nederlandse interieur.

Het VELUX Solar dakraam neemt zorgen uit handen. Het intelligente raam wordt elektrisch aangestuurd via zonne-energie en sluit zich door de ingebouwde regensensor automatisch zodra de eerste regendruppels vallen. Allround oplossingen zoals deze maken het eenvoudiger om de hoeveelheid daglicht en frisse lucht in een woning te reguleren.Omdat de isolatie en luchtdichtheid van woningen steeds verder verbetert, neemt ook het belang van een goed natuurlijk ventilatiesysteem toe.

De bijgeleverde geavanceerde VELUX bedieningstabletmet touch screen kan worden geprogrammeerd om de ramen op bepaalde tijden actief te openen, sluiten en ventileren. Hierdoor wordt efficiënt gebruik gemaakt van zonne-energie en natuurlijke ventilatie, waarmee energie wordt bespaard en een uitgebalanceerd binnenklimaat wordt gecreëerd.

Solar dakvensteropener
Het is ook mogelijk al geplaatste handbediende VELUX tuimelvensters, met de draadloze VELUX Solar dakvensteropener, eenvoudig en snel te transformeren in een elektrisch te bedienen tuimelvenster met regensensor. Met behulp van een 75% stillere motor zorgt het vertrouwde dakraam voor het wooncomfort van vandaag de dag.

Zowel het VELUX Solar dakraam als de VELUX Solar dakvensteropener zijn eenvoudig te monteren. Aangezien de energie via een zonnepaneel wordt opgewekt hoeft er geen bedrading te worden aangelegd. Als een bestaand handbediend dakraam snel en eenvoudig vervangen moet worden, dan is het VELUX Solar dakraam een oplossing zonder al te veel gedoe, maar wel met een maximum aan comfort en gemak.

Over de VELUX Groep
De VELUX Groep zorgt al meer dan 70 jaar voor een aangenamere leefomgeving onder het dak door deze te voorzien van daglicht en frisse lucht. Het VELUX productprogramma biedt daglichtoplossingen voor hellende en platte daken, zoals dakramen, daglichtsystemen, lichtkoepels en lichtstraten. Daarnaast bestaat het assortiment uit vele typen raamdecoratie, buitenzonweringen, rolluiken, op afstand bedienbare producten aangestuurd door zonne-energie en zonnecollectoren. De VELUX Groep investeert uitgebreid in producten die een bijdrage kunnen leveren aan het terugdringen van het energieverbruik in gebouwen. Met modelwoningen wordt concreet getoond hoe gebouwen energieneutraal en energieproducerend kunnen worden gebouwd met gebruik van daglicht en behoud van een comfortabel binnenklimaat.

De VELUX Groep heeft productievestigingen in elf landen, verkoopmaatschappijen in bijna veertig landen en is één van de sterkste merken in de wereldwijde sector bouwmaterialen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, die bijna 10.000 werknemers heeft en onderdeel is van de VKR Holding A/S,een naamloze vennootschap volledig in handen van stichtingen en familie. Kijk voor meer informatie op www.velux.nl .

Voor meer informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Claudia van Veenendaal | Manager PR

Tel: 030-6629679 | Mob: 06-27129935

claudia.vanveenendaal@velux.nl | www.velux.nl

VELUX Nederland B.V.

Molensteijn 2 | 3454 PT De Meern

Volg ons via twitter.com/velux_pr en facebook.com/velux.nl