Verkiezing DCM Awards 2011 geeft goed beeld van ontwikkelingen in documentmarkt

Persbericht geplaatst door Influx PR op 22-12-2011
Verkiezing DCM Awards 2011 geeft goed beeld van ontwikkelingen in documentmarkt

Strijd om eerste DCM Awards brandt los

UITHOORN - 22 DECEMBER 2011 - Met het online plaatsen van de klantverhalen van vijftien genomineerde applicaties is de strijd om de toekenning van de eerste DCM Awards losgebarsten. De genomineerde praktijktoepassingen op het gebied van Document- en Contentmanagement geven volgens de organisatie een goed beeld van wat er in deze markt mogelijk is en al wordt gedaan. Op documentwereld.nl onder de knop ‘DCM Awards’ staan alle artikelen te lezen voor de bezoekers. Tevens kunnen zij daar tot 10 januari 2012 hun stem uitbrengen op de naar hun idee beste toepassing per categorie. Ook een vakjury zal haar oordeel uitspreken. Op 19 januari 2012 zullen tijdens een groots Awards Dinner de winnaars bekend worden gemaakt. De verkiezing is een initiatief van dé vakportal voor documentprofessionals Documentwereld.nl en TAPAS, Tekstschrijven als Passie met ondersteuning van event sponsor Strategy Partners Nederland.

Het initiatief is bijzonder goed ontvangen in de markt, stelt de organisatie. ‘Met vijftien genomineerde applicaties bij deze eerste verkiezing kun je gerust spreken van een succes. Blijkbaar bestaat er behoefte aan een dergelijke verkiezing. Leveranciers en klanten zoeken toch een platform waar zij hun mooiste of meest indrukwekkende klanttoepassing voor het voetlicht kunnen brengen’, aldus John de Waard van TAPAS, Tekstschrijven als Passie. ’Op die manier kunnen ook andere organisaties profiteren van deze ervaringen. Ik geloof dat deze verkiezing al met al gewoon goed is voor de profilering van de markt van Document- en Contentmanagement.’

De genomineerden zijn (in willekeurige volgorde):

UWV – Perceptive Software

Ternio Corporate Services – Noble Solutions

IBN – Ricoh Nederland

FGH Bank – Docspro

Min. Van EL&I – Smart Documents

Shanks Nederland – Lucom Benelux

IAK Verzekeringen – Inventive Designers

Zuyd Hogeschool – BCT

ASR – XA-ware

Gemeente Gouda – BM Consultants

TOPIGS – Smart SharePoint Solutions

ADP Nederland – Intradata

Syntrus – Cendris

Special Tribual for Lebanon – EMC

Liftinstituut – Objectif Lune

De genomineerden worden beoordeeld door een achtkoppige vakjury die alle nominaties op tien criteria zal wegen. Die punten tezamen met de stemmen van de lezers, die volgens een kiesdelersysteem meegewogen worden, brengt de uiteindelijke winnaar per categorie naar boven. Het stemmen via de website staat open voor alle bezoekers van documentwereld.nl.

Voor geïnteresseerden die ook aanwezig willen zijn tijdens het Awards Diner en ‘live’ meemaken wie de winnaar wordt van de eerste verkiezing van de DCM Awards is meer informatie beschikbaar op documentwereld.nl.

Agenda informatie
Wat: verkiezing DCM Awards
Wanneer: stemmen op de genomineerden kan per direct (www.documentwereld.nl)
Uitreiking Awards: 19 januari 2012 (Hotel & Congrescentrum Zuiderduin in Egmond aan Zee)