Vernieuwde VELUX rolluiken ontvangen eervolle vermelding Reddot design award

Persbericht geplaatst door VELUX Nederland B.V. op 16-08-2012
Vernieuwde VELUX rolluiken ontvangen eervolle vermelding Reddot design award

De Meern, 16 augustus 2012. De vernieuwde rolluiken van VELUX zijn bekroond met de prestigieuze ‘ReddotProduct Design honourable mention’ in de catergorie Interior Design. De VELUX Groep sleept de Award in de wacht voor het vernieuwde smallere ontwerp van de VELUX rolluiken.VELUX rolluiken zorgen niet alleen voor warmtewering, verduistering, geluidswering en isolatie, ze verbeteren ook de energiebalans van een dakraam, zorgen voor privacy en een gevoel van veiligheid. Daarnaast houden ze geluid tegen en zorgen ze voor energiebesparing van een dakraam, privacy en een gevoel van veiligheid.

Jurycommentaar
De Reddotproduct design awardis sinds 1955 uitgegroeid tot één van de grootste en meest prestigieuze competities voor productdesign. De VELUX Groep sleepte de Award in de wacht voor het vernieuwde ontwerp van de VELUX rolluiken. Die hebben een smallere cassette en slankere zijgeleiders. VELUX rolluiken zijn gemaakt om precies te passen op dakramen en kunnen eenvoudig van binnenuit worden gemonteerd. Dankzij hun elegante design, dat aansluit op het dakraam, zorgen ze voor een naadloze integratie in het dakoppervlak. De jury vond zowel de vorm als de technische aspecten van het slanke ontwerp van de rolluiken zorgvuldig doordacht omdat ze zorgen voor een eenvoudige en probleemloze montage.

Warmtewerend of isolerend
Naast een optimale bescherming tegen warmte en volledige verduistering bieden VELUX rolluiken ook thermische isolatie. Ze bevorderen het binnenklimaat en beschermen tegen de elementen. Door dakramen en rolluiken op warme dagen overdag gesloten te houden, kan maar liefst 93 procent van de warmte worden tegengehouden. Hierdoor is minder energie nodig om de ruimte te koelen met bijvoorbeeld airconditioning. ’s Avonds kunnen de dakramen worden geopend voor natuurlijke koeling en ventilatie. In de winter houden rolluiken 27 procent van de koud buiten.

De aluminium lamellen die gevuld zijn met polyurethaanschuim fungeren niet alleen als isolatie, maar houden ook geluid tegen. Wakker worden door harde regen of hagel die tegen het raam tikt, zal dan niet meer gebeuren. De verschillende bedieningsmogelijkheden zorgen ervoor dat de rolluiken ook elektrisch kunnen worden geopend of gesloten. De integratie van de zonnepanelen op de rolluikcassette is bij deze nieuwe versie geoptimaliseerd. Daardoor is de aandrijving in de automatische versies sneller en stiller.

Meer informatie: www.velux.nl/rolluik

Over de Reddot design award
De Reddotproduct design awardis geïntroduceerd in 1955 en is in de loop der jaren uitgegroeid tot één van de grootste en meest prestigieuze competities voor productdesign. In 2012 registreerde 1800 bedrijven en ontwerpers uit 58 landen hun producten voor de Reddot award - product design en grepen hun kans om hun ontwerpkwaliteiten te vergelijken met internationaal gerenoveerde ontwerpers en opkomend talent. In totaal zijn er in 19 verschillende categorieën 4515 registraties ingeschreven. Alleen de besten ontvingen een Award.

Over de VELUX Groep
De VELUX Groep zorgt al 70 jaar voor een aangenamere leefomgeving onder het dak door deze te voorzien van daglicht en frisse lucht. Het VELUX productprogramma biedt daglichtoplossingen voor hellende en platte daken, zoals dakramen, daglichtsystemen, lichtkoepels en lichtstraten. Daarnaast bestaat het assortiment uit vele typen raamdecoratie, buitenzonweringen, rolluiken, op afstand bedienbare producten aangestuurd door zonne-energie en zonnecollectoren.

De VELUX Groep investeert uitgebreid in producten en projecten die een bijdrage kunnen leveren aan het terugdringen van het energieverbruik in gebouwen. Met zes modelwoningen in het Model Home 2020 project wordt aangetoond hoe gebouwen energieneutraal kunnen zijn met behoud van voldoende daglicht en een comfortabel binnenklimaat. Visionaire architectuur, maximale energie-efficiëntie en minimale CO2-uitstoot worden gecombineerd met maximale leefbaarheid én comfort voor gebruikers. De VELUX Groep heeft productievestigingen in elf landen, verkoopmaatschappijen in bijna veertig landen en is één van de sterkste merken in de wereldwijde sector bouwmaterialen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, die bijna 10.000 werknemers heeft en onderdeel is van de VKR Holding A/S,een naamloze vennootschap volledig in handen van stichtingen en familie. Kijk voor meer informatie op www.velux.nl.

Voor meer informatie en beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

VELUX Nederland B.V.
Molensteijn 2 | 3454 PT De Meern