Vervanging oude dakramen bespaart energie en verhoogt wooncomfort

Persbericht geplaatst door VELUX Nederland B.V. op 29-09-2011
Vervanging oude dakramen bespaart energie en verhoogt wooncomfort

Vervanging dakramen nog eenvoudiger met nieuw VELUX renovatiegootstuk

De Meern, 29 september 2011. Als een woning niet goed geïsoleerd is, gaat er onnodig energie verloren. Met relatief kleine investeringen kan een woning al worden voorzien van energiebesparende oplossingen. Vooral op zolder liggen vaak kansen. Zo kan met een betere isolatie van het dak en het vervangen van dakramen van 20 jaar of ouder energie en kosten worden bespaard. Met het speciaal door VELUX ontwikkelde renovatiegootstuk is het één-op-één vervangen van een ouder dakraam door een nieuw VELUX dakraam in dezelfde maat nu nog eenvoudiger geworden. Door het renovatiegootstuk kan een perfecte aansluiting worden gemaakt tussen het dak en het nieuwe dakraam, waadoor de bestaande interieurafwerking gewoon in tact kan blijven. Dit scheelt bij de afwerking van het dak tijd en geld.

Energiebesparing
De laatste 20 jaar is er steeds meer aandacht gekomen voor wooncomfort en het binnenklimaat van woningen. Hierbij gaat het niet meer alleen om het plaatsen van een nieuwe keuken of badkamer, maar ook energiebesparende maatregelen. Het extra isoleren van muren en daken of het vervangen van glaselementen en ramen wordt bij renovatie steeds vaker meegenomen. Ook wordt hierbij steeds vaker gedacht aan het vervangen van oude dakramen op zolder. Een goede ontwikkeling want een nieuw VELUX dakraam isoleert tot bijna driemaal beter dan een dakraam van 20 jaar oud,is standaard voorzien van HR++ beglazing, is onderhoudsvriendelijker en is comfortabeler te bedienen bijvoorbeeld elektrisch op zonne-energie.

Eenvoudige en snelle vervanging
Door de perfecte aansluiting van het VELUX renovatiegootstuk op de bestaande situatie hoeft het vervangen van een dakraam niet veel tijd meer te kosten. Met het VELUX renovatiegootstuk kan het nieuwe dakraam op dezelfde hoogte in het dak worden gemonteerd als het oude dakraam, zonder concessies te doen aan de isolatiewaarden. De extra isolatiekraag in het renovatiegootstuk herstelt namelijk de isolatielaag tussen het nieuwe dakraam en het dak. Doordat het dakraam niet van hoogte verandert, hoeft de bestaande interieurafwerking rondom het dakraam in veel gevallen niet te worden aangepast of vervangen, wat tijd en geld scheelt.

Meer informatie over vervangen treft u aan op www.velux.nl/vervangen.

Over de VELUX Groep
De VELUX Groep zorgt al 70 jaar voor een aangenamere leefomgeving onder het dak door deze te voorzien van daglicht en frisse lucht. Naast een ruim aanbod van dakramen en daglichtsystemen voor hellende daken biedt het VELUX productprogramma oplossingen voor platte daken. Het assortiment van de Groep bestaat bovendien uit vele typen raamdecoratie, buitenzonweringen, rolluiken, op afstand bedienbare intelligente producten, producten aangestuurd door zonne-energie en zonnecollectoren. VELUX Technology levert tevens originele VELUX onderdelen aan onze partners werkzaam op het gebied van raamdecoratie voor dakramen.

De VELUX Groep investeert uitgebreid in producten die een bijdrage kunnen leveren aan het terugdringen van het energieverbruik in gebouwen. In zes modelwoningen in het Model Home 2020 project wordt concreet getoond hoe gebouwen energieneutraal en energieproducerend kunnen worden gebouwd met gebruik van daglicht en behoud van een comfortabel binnenklimaat. De opgebouwde kennis uit het project wordt vertaald naar visualisatietools. De VELUX Groep bezit productievestigingen in elf landen, verkoopmaatschappijen in bijna veertig landen en is één van de sterkste merken in de wereldwijde sector bouwmaterialen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, die bijna 10.000 werknemers heeft en onderdeel is van de VKR Holding A/S. Kijk voor meer informatie op www.velux.nl.

-///-

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Claudia van Veenendaal

Tel: 030-6.629.679