Web- en blogservice Webian vernieuwd

Persbericht geplaatst door Hacom Media op 07-08-2011

Webian, een gratis platform voor het maken van een eigen website en blog, is in een ander jasje gestoken. Ook een vernieuwd systeem en concept zijn klaar voor gebruik. De beloofde vernieuwing van Webian is daarmee een feit.

Op Webian kunnen gebruikers gemakkelijk, snel en gratis een eigen website en blog bouwen. Leden hebben onder meer de mogelijkheden om een websitenaam vast te leggen, een lay-out te kiezen, pagina’s aan te maken en teksten toe te voegen. Met het nieuwe systeem zullen er alleen maar meer functies. “Welke dat zijn, verklappen we nog niet”, aldus Ben Habets, eigenaar van Webian.

“Het oude design is ingeruild voor een frisser, overzichtelijker en optimaler design”, vertelt Habets. “Webian is in januari 2010 overgenomen en sindsdien is nog nauwelijks vaart achter project gezet. Vanaf nu willen we daar verandering in brengen. Om te beginnen met het design dus.”

De plannen van Webian zijn ambitieus. De web- en blogservice heeft ‘slechts’ enkele honderden leden, maar Habets verwacht dat dit aantal snel stijgt. Ook het aantal bezoeken aan de website van gebruikers zal mogelijk snel toenemen, omdat Webian helpt met de promotie van websites.