Webshop groeimotor van Karnevalswierts

Persbericht geplaatst door Karnevalswierts op 21-11-2012
Webshop groeimotor van Karnevalswierts

Karnevalswierts heeft de laatste vijf jaar een enorme groei doorgemaakt. Het feestkleding- en carnavalswarenhuis startte een webshop waar inmiddels meer dan 25.000 producten worden aangeboden. Niet slecht voor een bedrijf dat is begonnen in een leegstaande ijssalon.

Groei Karnevalswierts

Winand Wierts, vader van de huidige directeur Ralph Wierts, was tot en met 1990 eigenaar van een kleine wasserij in het Limburgse Vaals. Rond de carnavalsperiode verkocht hij in leegstaande ijssalons carnavalskleding. Ralph Wierts: “Die carnavalskleding naaide mijn tante thuis. Op een gegeven moment groeiden we zo hard dat we de vraag niet meer aankonden. Daar was ik ook blij mee, want het hele wasserijgebeuren zag ik eigenlijk niet zo zitten.” Dus besloten vader en zoon het professioneler aan te pakken: het duo startte een carnavals- en feestkledingwinkel in Eschweiler. Tegenwoordig zijn er drie fysieke vestigingen van formaat: in Heerlen, Keulen en Würselen. Karnevalswierts heeft in de zomer 40 mensen in dienst, van september tot december 80, en in de carnavalsperiode maar liefst 250 medewerkers.

Met de smartphone naar de winkel

Naast deze drie fysieke vestigingen bedient het warenhuis haar klanten ook via de webshop. Ralph Wierts denkt lachend terug aan de tijd dat het bedrijf met de webshop begon: “Er werd behoorlijk gemord toen we aankondigden dat we met een webshop zouden starten. De medewerkers in de winkel waren bang voor minder bezoek, maar het tegendeel was waar.” De webshop bleek een positieve uitwerking te hebben op het aantal carnavals- en feestliefhebbers dat naar de vestigingen komt. Karnevalswierts bedient een echte niche markt. De oriëntatiefase vindt veelal online via de webshop of de Karnevalswierts app plaats. Deze app geeft dezelfde mogelijkheden als de webshop: er kan een kostuum worden samengesteld en direct online worden gekocht. Toch besluiten feestbeesten geregeld na de oriëntatiefase de feestkleding (http://www.karnevalswierts.com/nl) te komen passen in de winkel. Velen komen Karnevalswierts dan ook binnen met hun smartphone in de hand waarop zij laten zien in welke producten zij interesse hebben.

De toekomst: online en offline

Wierts ziet de toekomst van het bedrijf zonnig in. De online verkoop van producten en diensten in Nederland groeit, zo ook bij de carnavalskledingspecialist. De potentie van de webshop is inmiddels veel groter dan de drie winkels bij elkaar. Wierts geeft echter te kennen dat zij beide markten blijven bedienen. Zo blijft de papieren catalogus bestaan voor het handjevol mensen dat nog lekker willen bladeren op de keukentafel, op zoek naar een perfect Kerstmanpak (http://www.karnevalswierts.com/nl/lc/23/1/kerstmanpak), carnavalskostuum of vrolijk vrolijk pietenpak en sinterklaaspak (http://www.karnevalswierts.com/nl/lc/30/1/sinterklaaspak). “En”, voegt Wierts eraan toe, “het is toch ook een beetje nostalgie, die ik niet kwijt wil…”

Over Karnevalswierts

Karnevalswierts is Europa’s grootste carnavalswarenhuis en al twintig jaar gespecialiseerd in feestkleding. In de winkel in Heerlen, twee Duitse vestigingen en via de webshop wordt alle mogelijke carnavalskleding voor kinderen (http://www.karnevalswierts.com/nl/lc/1/1/carnavalskleding-kinderen) en voor volwassenen verkocht. Bij Karnevalswierts is het het hele jaar door carnaval. Meer informatie: http://www.karnevalswierts.com/nl/nieuws/webshop-groeimotor

Voor de redactie:

Dit persbericht staat ook online op http://www.karnevalswierts.com/nl/nieuws/

Redacties mogen deze teksten gebruiken onder voorwaarde van vermelding: Karnevalswierts carnavalskleding – http://www.karnevalswierts.com/nl

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Ralph Wierts, directeur Karnevalswierts via (info@karnevalswierts.com),

+ 31 (0) 45-5645594