Wipro nieuwe platinum partner van Pegasystems voor levering BPM-oplossingen aan wereldwijde klanten

Persbericht geplaatst door Influx PR op 26-06-2012

Amsterdam, 26 juni 2012 – Pegasystems (NASDAQ: PEGA), marktleider op het gebied van Business Process Management (BPM) en software voor klantgerichte oplossingen, heeft een nieuwe platinum partner gevonden in Wipro Technologies, de wereldwijde tak van Wipro Limited (NYSE: WIT) op het gebied van informatietechnologie, consulting en outsourcing. De samenwerking is erop gericht om de synergieën tussen Wipro en Pegasystems nader te onderzoeken en zo klantgerichte BPM-oplossingen te kunnen bouwen voor klanten wereldwijd.

Pegasystems’ productsuite is door analisten beoordeeld als beste in de BPM-industrie. Wipro levert BPM-diensten op het gebied van consulting en implementatie en heeft sterke domeinvaardigheden op verticale markten, zoals bank- en financiële systemen, verzekeringen, effecten- en kapitaalmarkten, energie- en nutsbedrijven, telecom, gezondheidszorg en life sciences, retail en productie. Daarnaast gaan Wipro en Pegasystems werken aan een gezamenlijk aanbod van nieuwe generatie BPM-oplossingen en frameworks. Dit partnership is een typisch voorbeeld van de betrokkenheid en uitstekende samenwerking tussen Wipro en Pegasystems.

Bhanu Murthy BM, senior vice president en wereldwijd hoofd van Business Application Services bij Wipro:
“We werken steeds meer samen met onze klanten om business-process-transformaties mogelijk te maken, aangezien zij zich steeds meer focussen op een betere klantbeleving en grotere procesefficiëntie. Voor specifieke bedrijfsprocessen in toonaangevende branches hebben wij process assets ontwikkeld die processchema’s en belangrijke technologische componenten integreren. We maken gebruik van onze proces assets en passen BPM toe als een benadering van business-process-transformatie. Hiermee kunnen we gedifferentieerde en innovatieve processen ontwerpen die vaak moeten veranderen om te voldoen aan zakelijke eisen. Binnen dit partnership met Pega bieden we BPM-oplossingen, die gebouwd zijn op hun platform waardoor klanten in staat zijn nieuwe manieren te vinden om procesveranderingen te optimaliseren, beheren en versnellen. We kijken ernaar uit het partnership tussen Wipro en Pegasystems naar een hoger niveau te tillen.”

John Barone, vice president van Global Strategic Alliances bij Pegasystems:
“Dit is een belangrijke mijlpaal in het partnership tussen Wipro en Pega. Met deze samenwerking willen we de beste BPM-oplossingen en –diensten leveren om procesgerelateerde uitdagingen op te lossen bij vele van de belangrijke organisaties ter wereld. Wipro en Pega kunnen waardevolle producten en diensten leveren voor de hele BPM-lifecycle. Deze oplossingen zijn bedoeld voor uiteenlopende verticale markten en zijn erop gericht de zakelijke uitdagingen voor onze gezamenlijke klanten op te lossen.”

Pegasystems, Viñoly Building, Claude Debussylaan 20b, 1082 MD Amsterdam
Telefoon: 020 3057490, Website: www.pega.com.

Over Pegasystems
Pegasystems, leider in Business Process Management en Customer Relationship Management (CRM)-oplossingen, ondersteunt organisaties bij het verbeteren van customer loyalty, het genereren van nieuwe business en het verbeteren van productiviteit. Onze gepatenteerde Build for Change® technologie versnelt de ontwikkeling van kritische bedrijfsapplicaties door zakelijke doelstellingen direct vast te leggen, zonder handmatig te hoeven programmeren. Pegasystems' flexibele on-premise en cloud gebaseerde oplossingen maken het voor klanten mogelijk om snel te kunnen inspelen op veranderende marktomstandigheden om de concurrentie te snel af te zijn. Meer informatie over Pegasystems is te vinden op: www.pega.com.

Voor redactionele informatie:
Influx PR – Gerline van Wijnen / Corrie Lalkens – tel: 055 366 3034, e-mail: pega@influx-pr.com.

Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: