YOELL® verwelkomt twee nieuwe verkooppunten

Persbericht geplaatst door Influx PR op 28-03-2011
YOELL® verwelkomt twee nieuwe verkooppunten

Oostvoorne/Geleen, 28 maart 2011– YOELL®mag twee nieuwe verkooppunten in Geleen verwelkomen. Hubbes is een winkel met cadeaus, kinderfeestjes en workshops en zal de bestaande sieradencollectie gaan aanbieden aan haar klanten. Next2You is een modespeciaalzaak met zowel tweedehands als nieuwe kleding voor dames en kinderen, en neemt de nieuwe sieradenlijn en de Mother & Child-armband op in het assortiment. YOELL®is een initiatief van het Medical Knowledge Institute – Preventie door Educatie. De sieraden worden gemaakt door HIV-geïnfecteerde vrouwen in Zuid-Afrika, die met de opbrengst een beter bestaan voor hun gezin kunnen opbouwen.

Alle sieraden van YOELL® zijn handgemaakt en uniek. Binnen de gemaakte ontwerpen hebben de vrouwen ruimte om zelf bepaalde kralen te kiezen. Zo ontstaan er steeds bijzondere samenstellingen. Voor de huidige YOELL®-armbanden wordt veel gewerkt met kralen van glas, steen, kunststof en gerecyclede materialen. Er zijn een paar vaste modellen die steeds in seizoenskleuren komen. Daarnaast wordt een aantal nieuwe modellen gedurende het jaar gepresenteerd, die in gelimiteerde oplages gemaakt worden.

Joyce Vroemen van Hubbes en Nicole Probst van Next2You waren beiden in aanraking gekomen met YOELL®en waren ook allebei meteen enthousiast over het verhaal erachter. Besloten werd toen om de collectie op te splitsen, waardoor YOELL®nu twee nieuwe verkooppunten in het zuiden van Nederland heeft.
Vroemen: “Bij Hubbes staan eerlijkheid en creativiteit centraal. Ik verkoop dan ook alleen producten waarvoor de makers een eerlijke prijs hebben ontvangen en YOELL® is daar een mooi voorbeeld van.”
Probst: “Bij het selecteren van nieuwe producten zoek ik vaak naar de maatschappelijke betrokkenheid achter het label. Ik vind een eigen verhaal heel belangrijk. Toen ik kennismaakte met YOELL®wist ik meteen: die sieraden passen goed bij Next2You.”

Karin de Man, YOELL® Representative: “YOELL®staat voor ‘you will make a difference’. Met de aankoop van een sieraad maakt de koper daadwerkelijk het verschil voor een HIV-geïnfecteerde vrouw in Zuid-Afrika. Zowel Hubbes als Next2You verkopen producten met een verhaal. Daarom denk ik dat YOELL®bij beide zaken voor 100% op haar plaats is.”

Zie voor meer informatie www.hubbes.nl en www.next2you.nl.

Over het Medical Knowledge Institute, ‘Preventie door Educatie'
Het Medical Knowledge Institute (MKI) is een internationale non-profit gezondheidszorgorganisatie die zich richt op scholing en informatievoorziening vanuit de overtuiging dat gezondheidszorg een mensenrecht is.

Onder het motto ‘Preventie door Educatie' richt het MKI zich vol overtuiging op haar doelstelling de levensomstandigheden van de bevolking in zuidelijk Afrika te verbeteren door gezondheidgerelateerde educatie en informatie te geven aan de lokale bevolking èn hulpverleners. Deze ‘local heroes' brengen die kennis ook weer over op anderen. Hiervoor worden medische experts uit de hele wereld ingezet. De fondsen om dit belangrijke werk te kunnen doen, worden voornamelijk via donaties verkregen. Ook de verkoop van een exclusieve serie sieraden via het door het MKI opgezette project Yoell® draagt bij aan het succes van het MKI. Deze sieraden worden met de hand vervaardigd door HIV-geïnfecteerde vrouwen in Zuid-Afrika. Meer informatie over YOELL®: www.yoell.org.

Het Medical Knowledge Institute is gevestigd in Nederland (Oostvoorne) en Zuid-Afrika (Kaapstad) en in 1999 opgericht door Prof. Dr. Harold E. Robles, oprichter en President Emeritus van het Albert Schweitzer Institute for the Humanities.
Meer informatie over de werkzaamheden, projecten, workshops en events van het MKI: www.infomki.org.

Voor redactionele informatie:
Influx PR, Corrie Lalkens, Stoomwezenstraat 33, 7331 AE Apeldoorn, tel: 055 - 366 30 34, fax: 055 - 360 26 61, e-mail: corrie@influx-pr.com.

deel deze pagina:
Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: