Zorgboerderij ’t Boerenerf houdt open dag

Persbericht geplaatst door BodeMedia op 28-02-2012
Zorgboerderij ’t Boerenerf houdt open dag

EMMELOORD – ‘t Boerenerf aan de Urkerweg in Emmeloord heeft de schuur verbouwd tot dagbestedingsruimte. Daardoor is het zorgoppervlak verdubbeld. Om het eindresultaat aan iedereen te laten zien houdt de zorgboerderij op zaterdag 3 maart een open dag van 10.00 tot 16.00 uur.

Belangstellenden zijn die dag van harte welkom om een kijkje te komen nemen in de nieuwe woonkamer met keuken. Het open huis is een uitgelezen kans om vrijblijvend rond te snuffelen op de zorgboerderij. Eigenaren Tessa Kelder en Martien Borg geven namelijk rondleidingen en vertellen graag over hun bijzondere bedrijf.

De locatie maakt de zorgboerderij uniek in het zorgaanbod: gelegen in het hart van de Noordoostpolder en aan de rand van Emmeloord. ’t Boerenerf beschikt ook over het keurmerk Kwaliteit laat je zien. Kelder en Borg namens dat onlangs in ontvangst van de Federatie Landbouw en Zorg.

’t Boerenerf is een ontmoetingsplaats voor 50-plussers met een zorgindicatie. Zij kunnen hier terecht met een aanwijzing van de Centrale Indicatiestelling Zorg (CIZ) voor dagbesteding die is gericht op het buitengevoel. ’t Boerenerf is kort gezegd het groene alternatief voor dagbesteding in de Noordoostpolder. En door de uitbreiding is er nu plek gekomen voor dubbel zoveel cliënten.

Met een moes- en siertuin, een kas met planten en bloemen, kleinvee en paarden in de stal is er altijd iets te doen, maar verplicht is dat zeker niet. Cliënten die niet willen meehelpen met de dagelijkse werkzaamheden, maar bijvoorbeeld lekker een boek willen lezen of een praatje willen maken, zijn ook van harte welkom. Niets moet en bijna alles mag, is namelijk het motto van ’t Boerenerf. ‘Ze houden hier de regie over hun eigen leven’, zegt Tessa Kelder.

’t Boerenerf is gevestigd aan de Urkerweg 10 in Emmeloord en bereikbaar via 616166 of e-mail: ouderenzorg@het-boerenerf.nl. Kijk ook eens op www.het-boerenerf.nl.