ZZP Dossier onder toezicht van TÜV Rheinland

Persbericht geplaatst door BodeMedia op 13-06-2012
ZZP Dossier onder toezicht van TÜV Rheinland

ESPEL– Het enorme aanbod van zzp'ers in de grond-, wegen- en waterbouw en de bouw- en technieksector maakt het voor hen steeds belangrijker zich te onderscheiden van de rest. Met het ZZP Dossier van het Espeler bedrijf ZZP Dossier Nederland op zak, is dat eenvoudig. Want daarmee maken de ondernemers het niet alleen zichzelf gemakkelijk, maar ook hun potentiële klant. Zeker nu het onder toezicht staat van kwaliteitsbewaker TÜV Rheinland.

De klant weet daardoor namelijk meteen dat de zelfstandige mèt ZZP Dossier en de bijbehorende certificering van TÜV Rheinland, betrouwbaar is en kwaliteit te bieden heeft. Het ZZP Dossier bevat alle noodzakelijke documenten voor de professionele zzp'er.

Naast het legitimatiebewijs, uittreksel van de Kamer van Koophandel en VAR-verklaring, worden ook bijvoorbeeld referenties, opleidingen en een overzicht van verzekeringen erin opgenomen. Net als een overzicht van het materieel en middelen inclusief keuringseisen en een Functie Risico Inventarisatie en Evaluatie.

Kortom: alle benodigde documenten worden bewaard in één map, die ook digitaal wordt geleverd en jaarlijks wordt geactualiseerd indien gewenst. Zodat de ondernemer alle benodigde financiële, juridische en veiligheidsdocumenten altijd bij de hand heeft voor zijn klant.

Servicepakket met kortingen

'Groot voordeel is dat er een uitgebreid servicepakket vastzit aan het ZZP Dossier, met kortingen op bijvoorbeeld (veiligheids)opleidingen, verzekeringen, juridische bijstand, softwarepakketten en dergelijke', legt Emmeloorder Derk C. Schilstra van ZZP Dossier Nederland uit.

Maandelijkse informatie- en netwerkbijeenkomsten, die het netwerk en de kennis van de zzp'er naar een hoger niveau tillen, horen ook bij het dossier. 'Want dat is eigenlijk ons belangrijkste doel: wij willen de kwaliteit van zzp'ers in de bouw- en technieksector nog verder verbeteren', benadrukt bedenker Heidi Rijpkema uit Espel.

TÜV Rheinland

Om die reden zijn de twee dan ook maar wat blij dat het onafhankelijke TÜV Rheinland het ZZP Dossier onder toezicht heeft genomen. Zzp'ers die voldoen aan de gestelde eisen worden bovendien door TÜV Rheinland persoonlijk gecertificeerd.

Schilstra: 'Dat is ook voor potentiële klanten een voordeel. Die weten tenminste zeker dat ze kwaliteit en professionaliteit in huis halen wanneer ze een zelfstandige met ZZP Dossier aannemen voor een klus.'

Meer weten? Kijk eens op www.zzpdossier.net of mail naar info@zzpdossier.net.